Basgitarr

Utrustning och tips

En Hagström-tavla har sett dagens ljus!

Hagstrom-tavlaNu var det ett tag sedan mina musikinspirerade tavlor blev klara. Därefter fixade jag också LED-belysning av plexiglastavlan. Men vid mitt besök på Hagström-museet i Älvdalen fick jag också tag på ett hagströmemblem i deras souvenirshop. Emblemet mäter cirka 6 cm på bredden och är således ganska litet. Egentligen för litet för att sättas på en lika stor tavla som de övriga tre emblemtavlorna. Sedan tidigare hade jag även lite fronttyg á la Fender, det skulle nog se ganska bra ut som bakgrund till emblemet.

Clas Ohlson hittade jag, tack och lov, små stafflin med tillhörande kilram med monterad vit pannå. I paketet fanns två stycken stafflin och två ramar där de senare höll måttet 6 x 8 cm.

Pannån målades svart för att högtalartyget skulle få sin rätta lyster. En häftpistol användes för att spänna fast det glittriga tyget och därefter limmades emblemet fast med ett bra lim. Piggarna på emblemets baksida skars dock bort med kniv innan limningsoperationen.

Nu gäller det bara att hitta en bra plats för tavlan!

2015-07-28 Posted by | Nyheter och krönikor | Lämna en kommentar